Thursday, May 1, 2008

harap cinta


http://fynnjamal.blogspot.com/

seolah memanjat gunung bersulam duri,
memetik bulan yang tersembunyi di awan,
seperti meminta bintang sudi disimpan di hati,
dan memujuk mereka melingkar di tangan.

indah itu terlalu kecil untuk dibanding rasa ini,
bila termeterai di buku langit aku dimilik kamu,
tidak akan ada lagi sayu seorang, pedih sendiri,
tidak mungkin ada lagi hidup aku sekadar aku.

simpankan cinta untuk aku lagi seribu tahun,
dan panjangkan rasa sehingga tertamat umur dunia,
semoga zuriat terus ada bangkit dan bangun,
mencerita pada benih mereka tentang setiap kita.

yang mencinta dan dicinta di satu-persatu waktu,
yang kosong tapi saling melengkapi, demi rasa ini,
mati hidup bersama berdua, selamanya pengantin baru,
kekalkan abadi ini, setiakan pasak di dalam diri.

cinta aku, cinta kamu,
untuk aku, untuk kamu.
harap cinta, harap selalu,
kekal rasa, kekal baru.

-fynnjamal-

disebabkan aku kurang pandai berbahasa,jadi aku pon pinjam la puisi dari fynn jamal.aku bukan lah peminat sastera bukanlah orang seni.tapi aku menghargai budaya bangsa.aku menghargai hasil seni orang.bila aku baca puisi ni,seolah-olah menggambarkan perasaan aku.entahlah apa yang aku fikirkan.


[maaf kalo korang rase nak muntah ngan ayat aku kat atas tuh]




xoxo
~keCiL~

No comments: