Thursday, January 3, 2013

2013

Salam

Alhamdulillah. Dah masuk 2013. Tiada gembar gembur hari kiamat pada 21/12/12. Tapi kita sebagai muslim harus sentiasa bersedia dengan amalan. Masuk syurga itu dengan rahmat Allah.  Tapi nak mendapat rahmat Nya kena lah dengan banyak beramal soleh. Semoga kita tergolong dalam orang-orang beriman.

2013 cik bermula dengan kesedihan. Hanya Allah yang tahu apa dalam hati cik ni. Cik sendiri masih cuba untuk kuat. Alhamdulillah cik dikurniakan ramai kawan-kawan yang memahami dan tak pernah berhenti beri kata nasihat. Termasuklah ibu ayah cik. Mereka lebih kenal cik.

2013 ni cik mula dengan jumpa kawan lama. Dah lama janji nak belanja dia sushi. Dia lah yang tahu apa yang berlaku. Dia tak pernah jemu dengar cik menangis, even sekarang pun cam rasa nak nangis bila teringat. Dia tak pernah jemu dengar luahan hati cik. Selain Allah tempat cik mengadu, kawan cik si husna ni selqlu jadi tempat cik bercerita.

Hanya Allah je boleh balas jasa ko husna. Moga perkahwinan ko kekal dunia akhirat hingga ke syurga. Aku tak tahu nak cakap macam mana, tapi aku bersyukur kau ada waktu tu.

Cik tak kuat. Sungguh memang cik tak kuat. Tapi Allah dah merancang buat cik. Cik sendiri tak tahu masa akan datang. Hanya Allah yang dapat membantu cik melalui dugaan ini.

Andai 2012 permulaannya bahagia pengakhirannya duka. Moga 2013 yang permulaannya duka dapat diakhiri dengan bahagia. Amin :')

No comments: