Monday, December 31, 2012

2012

salam semua,

Alhamdulillah kita dah sampai ke penghujung tahun 2012. sepanjang tahun ini banyak dugaan yang melanda yang betul-betul menguji cik. hanya Allah, keluarga dan rakan-rakan jadi penguat semangat cik. diorang tak henti-henti bagi kata-kata semangat.

bermula awal tahun cik diiringi kebahagiaan. tersangat seronok. tapi cik lupa diri. cik tak bersyukur dan Allah datangkan ujian dipertengahan. Ya Allah! Hanya kepada Mu ku memohon ampun atas sikap lalai dan tidak bersyukur ku. Allah datangkan ujian yang bagi cik sangat berat untuk dihadapi.

tapi cik baru sedar, Allah sedang menegur cik. dia nak betulkan semula jalan cik. dia nak cik kembali kepada jalan yang sepatutnya. sedaya upaya cik cuba betulkan diri. tapi cik silap juga. sebab niat cik membetul diri untuk orang lain, bukan untuk cinta cik pada Allah.

cik cuba kembali semula. mencari semangat dan mencari jalan mencintai Allah. Ya Allah! Moga Kau jadikan hati ku istiqamah dalam mencari cinta dan redha Mu. sungguh aku yang telah menzalimi diri sendiri. sesungguhnya Kau telah sediakan hikmat yang tersirat buatku. Moga ujian ini menguatkan kami.

semoga kedatangan tahun 2013 ini dapat memberi sinar baru kepada ku. cik masih merangkak mencari jalan keluar. Allah beri cahaya di awal dan hujan ribut dipertengahan. kemudian hadir pelangi dan sinar untuk cik mencari. cik percaya perjalanan dan takdir Allah itu hebat. tiada siapa dapat menafikan nya dan cik sedaya upaya sedang meneguhkan peribadi cik.


_cik kedondong

No comments: