Sunday, July 10, 2011

Nikon D5100 - target baru cik kedondong

kalau siapa yang selalu baca blog cik mesti tau berapa banyak entry cik dah upload pasal nak beli DSLR tapi sampai sekarang masih tak beli. asyik bertukar target je. 

entry kali ni pun pasal DSLR target baru. beli pun tak tau bila. takkan cik nak guna kredit kad pulak kan? boleh di isytihar bankrap cik nanti tak mampu nak bayar hutang kad kredit. 

jadi cik masih dengan angan-angan yang tak tahu nak beli bila. cemana ni? duit pun banyak jugak nak kene simpan. nak cari kerja lain lagi. nak beli umah lagi, kereta lagi, kahwin lagi. kalau semua nak beli dalam satu masa memang habis la cik kan. tak pasal - pasal blog penuh dengan entry jiwa tertekan sebab duit. 

tak boleh jadi ni. cik dah jadi macam hamba duit lak. berbelanja tak mengikut kemampuan. ini boleh mendatangkan keriakan dan pembaziran.

picture sources: Google

_cik kedondong

2 comments:

Rony Wijaya said...

salam kenal miss kedondong, saya dari indonesia :)

cik kedondong said...

salam rony.salam kenal juga =)