Monday, March 31, 2008

dunia artis

ahhh..seperti yang semua orang tahu, mawi menang lagi anugerah bintang popular.aku tak tahu nak komen ape..sebab yang pasti mungkin aku akan dihentam dan dikomen sedasyat-dasyatnye oleh peminat kesayangan mawi[kalo dorang bace la]..tak leyh cakap pe gak..mawi still ade aura dieyang membuat kan peminat sayang..

tuh sebab aku x minat tengok anugerah yang menggunakan undi..ntah la xtau nak cakap cam mane..tapi mawi boleyh menang kalo award tuh pakai undian..kalo pakai juri,die kene bekerja keras tok dapat kan award...sape lagi ye yang menang?ahhh...aku sangat suke dengan farah fauzana.bju die nampak cantek n simple.walopon die becok tapi aku tetap suke...

setiap artis ade peminat nye yang tersendiri...tak boleyh nak buat pe gak..kalo lakonan arits tuh memang bagos, bende tuh dah cam dapat menutup segala kesalahan die..ntah la..aku pon de gak prasaan camtuh...aku ske sangat dengan fazura, walopon die da dilande memacam gosip, tapi aku tetap suke die..cume aku tau nk ikot mane yang baek dan buruk..aku ske sangat tengok die blakon dalam gol n gincu..aku xpenah miss pon citer tuh...

tapi pade remaja jangan la terlalu diikutkan sangat perangai artis yang kekadang da nak menyamai orang barat..kadang aku pon xtau la sama ade dorang ni betol ke islam atau tak..hukum tuhan aku tak nak masok campur la..ituh urusan die dan tuhan..kekadang ader gak yang kate pakai tudung pon x semestinye baek..aku ngaku tuh..kekadang aku pon x la elok prangai..ader gak yang cakap,"walaupon akak pakai seksi, akak tetap semayang 5 waktu tau"..aku xpaham la...setau aku, biler kite mengerjakan soalt,ia boleyh menghindarkan diri dari melakukan bende2 yang mungkar..jadi diorang solat tuh sebab nak menunjuk atau memang dorang solat kerana ALLAH s.w.t.?kalo solat demi ALLAH dorang xpatot buat bende2 yang bukan ajaran Islam..

ini cume pendapat aku..aku tau xsemua artis camtuh..mungkin de yang terpengaruh ngan dunia barat yang menjanjikan kebebasan...jadi sebagai orang yang berakal dan berpandukan Al-Quran dan Sunnah, aku berharap aku tak terpesong dari jalan Allah..

wassalam,

p/s:maaf di pohon jike de perkataan atau kate2 yang menyinggung perasaan..
sayang
~kecik~


ahhh...bila ya aku nk update recipe?

No comments: