1 april 2010
betul-betul hari yang bermakna untuk cik.cik dah mula kerja dengan ASTRO.department cik adalah CONTACT CENTRE DIVISION.memang berdebar gak la kan.ye la.cik rasa macam tak cukup je belajar sistem masa training hari tu.sampai cik rasa nak muntah sebab tengok akak tu dapat buat banyak kerja dalam satu masa.siap ada CUSTOMER SERVICE EXECUTICE (CSE) tu kene prank call sebab semalam APRIL FOOL kan?memang panas hati la akak tu.
tapi yang best dekat ASTRO sebab semua broadcasting and recording buat kat situ..jadi cik dapat la cuci mata tengok artis.walaupon takdala batak sangat kan.semalam cik jumpa AZNIL NAWAWI.
TAKZIAH BUAT KELUARGA DIN BERAMBOI,MOGA RAHMAT ALLAH MENCUCURI NYA.
buat masa ni cik belom dapat call lagi.sebab cik tengah BUDDYING.buddy ni macam cik berpasangan dengan senior dan tengok dan dengar macam mana diorang jawab call dan buat report.jadi 8 jam cik tumpukan je cara-cara akak tu jawab call ngan catat pasal pelanggan.tapi memang laju la akak tu buat keje.sampai cik pening kepala kat situ.
tapi apa-apa pun cik akan buat yang terbaik kerja ni.cik nak enjoy kerja habis-habisan.biarla orang nak kata kerja ni operator je.tak yah belajar tinggi-tinggi pon tak pe.tapi ni kerja ASTRO beb..cik kerja pon pakai ijazah.gaji yang cik dapat ni memang susah nak dapat la kat mana-mana kalau fresh graduate.tapi ini rezki cik.cik akan buat yang terbaik untuk diri cik.
patrik curi tag cik.nanti tak dapat masuk kerja.
_cik kedondong
8 comments:
hoho...congratz beb..ko x kene fool ke hr tu? hihi
nak kene pe?aku sound balik baru tau
wah dpt keje help desk.. good.. aku pun help desk engineer kat Fujitsu Malaysia...
gaji not bad what.. diploma jek.. RM2300 ape.. keje 15 hari jek semingu.. fresh grad nye gaji tu tau.. lagi 6 bulan naik 2600
so jgn pandang rendah help desk people.. ni pun keje professional..
keje 15 hari sminggu?camne tu?ok la tu..aku bsic 2500..campur benefit nk dkt 3k gak la...alhamdulillah.rezki..
nak buat betol2 sampai jadi permenant.
keje 15 hari semingu tu mean.. 3 hari keje then 3 hari off.. rotate lah in a month.. so keje 15 hari cuti 15 hari.. rilek.. leh amik part time study lagi..
tp keje agak sakit skit sbb 12 hour a day either 7 am - 7 pm or 7 pm - 7 am... jadi burung hantu.. sbb kite support thomson reuters staff yg bersepah satu dunia
huiyooo..tu pasal la keje 15 hari je.cam kat sini 20 hari sebulan.kira off day 2 hari la.keje 8hr+1hr break..tu pon nasib handle malaysia cust je.kalo oversea rasenye menangis la kot.
astro mmg malaysia region jelah yg cover kan.. plg jauh pun singapore or sri langka..
hehe anyway good luck in this job.. kalo nak ade good future dlm career ni.. u bleh amik ITIL certification or Help Desk analyst certification.. tp agak mahal gak.. 3 hari course dlm 4k.. tp kalo ade certificate tu mmg leh msk IBM, DELL and any other multinational company.. gaji 5k above dlm tgn tp kene ade exp gak.
nak check out pasal certification program tu leh msk kat ITIL.com.. nak amik better tgu ade 1 year exp dl jgn terburu2.. bleh mintak company sponsor or MDEC
memang malaysia je kot..coz for now takde lg dpt call from other region.maybe in future kot.
tapi dgr kate, world cup kitorg kene keje 24hrs..not so sure cmne la
Post a Comment