Saturday, September 13, 2008

1 entry, macam-macam cerita

*emo feeling*

yes..perasaan ini akan menyerang dikala berlakunye mutasi terhadap hormon dalam badan.perasaan yang paling aku tak berapa suke.sebab menyakitkan hati sendiri..ye la..orang tak anggap aku ape pon.tapi aku feeling lebih.sampai rase nak nanges lah, nak lari dari rumah lah..sungguh mengada aku nih.rase cam kene pinggir.tapi ye ke?aku da tak kecoh macam dulu.aku dah jadi orang lain.aku jadi pendiam, suke menyepikan diri.sekali sekala je.tapi aku lebih banyak buat hal sendiri.entahla.
:pandaGeli_14::ayokona::wala:
tapi kali ni aku cam terasa sket la.sebenanye biase je..mungkin aku yang lebih-lebih.rase maloo.nak tolong pon malu.nak mintak pertolongan pon malu.ye lah.aku bukannya pandai masak.kalo boleyh pon,aku takot.mane lah tau tak sedap.kalo tak sedap buleyh oter.kalo dorang sakit perot camne?sumpah aku tak masak nanti.tak marah ke diorang?.aku sangat takot mendengar cakap orang.aku takot terima hakikat.tapi sampai bile?
:mSad::waaah:

*ko dah kurus*

ni kisah kawan aku jugak.dulu die cantek.sebab badan die berisi.tapi sekarang dah kurus.kurus ok.bukan slim..berbeza tau.senang cite dulu die slim lah.ade shape and figure yang memang buleyh layan.but suddenly, keobsessan die untuk menjadi model telah menjadikan die makan roti setiap hari.nasi seminggu sekali. kalo datin azizan tau musti die cakap budak ni salah cara.

die tak boleh kene tego pon.nanti mood die akan berubah,then akan marah2.pastuh die akan mule kan aktiviti pengurusan badan die.die dah kurang chantek skang.tak macam dulu.ntahla.takotnya.die macam aneroxic.die akan cakap die gemok..oh my!kalo die yang tulang tuh gemok, aku yang berisi ni ape?gedempol?yang gemok gedempol tuh plak ape?badak?
:pandaGeli_20:
aku pon obses la jugak nak kurus.tapi bukan overall.aku nak kempis kan perut je.kasi flat sket.penat la dudok cam de tyre kat perot.tak slesa tau..

*aku beli barang branded je tau*

bukan aku eyh..aku kurang mampu.tapi kalo aku bli barang branded pon mostly cam gadget, shoes or bag.tuh pon tengok gak.kalo chantek,murah n aku berkenan aku beli je.takdela nak kesah pasal mahal or tak.

tak tahan aku kalo orang dah kampung belagak cam bandar na.beg nak gucci, kasut nak primavera, cermin mate nak guess.kalo kaya sebab duit sendiri tak pe.tapi ni kes pakai duit mak bapak.lagi tak tahan dapat ptptn.nasib dorang bayar ptptn sendri.kalo tak bayar, tak tau nak ckp pe.

aku ade la jeles sket.ye la, aku dapat pt cukop nak bayar yuran je.mengharap la bapak aku bagi elaun.kalo tak cukop diam je.takkan nak mintak.sian bapak aku.nasib la aku bukan spesis beli barang mahal giler.[sebab mak aku cakap kasut aku rm39.90 mahal]kalo takde duit memang la mahal.aku bukan slalu beli.skali skale.tuh pon dah 2 sem aku tak shopping barang tok diri sendri.sume da perabih kat sewa, minyak kete, blanje umah and macam-macam lagi.
:pandaGeli_28::pandaGeli_29::mNgumpat:
huih..seksa aku.. YA ALLAH! JAUHKAN AKU DARI SIFAT CEMBURU DAN SAKIT HATI YANG MEMAKAN DIRI.terpaksa la doa banyak2.nanti dok jeles je aku.abaikan mereka yang mengejar kemewahan.aku nak blajar berjimat.nanti nak bli umah yang cun.pastuh aku nak renovate kasi lagi cun..wahhh!!baru blagak sket..stakat bli baju mahal, tapi menumpang harte orang pe lah makne.
:mLove:

cik kedondong

2 comments:

GurL-FriDay said...

take it easy, babe! buying stuffs with your own money nanti lagi bermakna. serious ni. you'll appreciate things more. i've been through the same thing, i worked, earned my own money, pegi holiday sendiri, beli brg sendiri. best! huhu. tak la rasa guilty sgt kt parents.

farida tarmize said...

yerp..i know.i've experience it once.mse 2 part time kt palace of golden horses.masyuk gak la.then i buy a new camera

syg woooo