Friday, May 21, 2010

paksa derma

korang pernah tak ada HARI JOGATHON dekat sekolah?lepas tu cikgu2 pun bagi kad suruh kutip derma untuk hari jogathon.konon untuk membantu tabung sekolah.lepas tu cikgu siap ugut siapa yang utipan bawah rm10 kene denda?

pernah tak?sekolah cik dulu pernah.kalau mak ayah yang jenis senang dapat la kutip banyak.ada kawan cik, cik kesian jugak la, sebab mak ayah bukan orang senang, jadi bila kene kutip derma tu, susah payah dia mintak nak lebihkan dari rm10.sian tau.kadang-kadang cik tengok dah macam mintak sedekah dah dia.last2 cik mintak duit kat ayah cik, nak bagi kat dia supaya dia tak susah hati.

nak mintak derma yang dipaksa tu memang susah lah.sekarang ni kalau cik tengok sekolah adik cik siap tulis lagi 'Ibu Bapa diminta menderma ikhlas sekurang-kurangnya RM10.00'..ape benda derma ikhlas macam tu.

p/s: tengok sekolah makin terdesak takde duit..betul ke?macam mana la zaman anak-anak cik nanti.

_cik kedondong

1 comment:

syefi said...

pernah2
mase skola rendah
terasa macam mengmis je pulak