Friday, June 27, 2008

mari berfikir

aku bukan lah nak ajak berfikir bende yang berat.sekadar renungan yang aku dapat dari buku yang aku bace berulang kali, AKU TERIMA NIKAHNYA.renungan ni bukan spesifik pde sesiape.tapi boleyh dijadikan panduan akan datang..

"anak yang derhaka pada akhir zaman, bermula dengan dosa ibu dan bapa yang sibuk bekerja."

"....anak kita mungkin akan gagal mengikut kata-kata ibu bapa, tetapi mereka tidak akan gagal meniru perangai dan tingkah laku kita."

" pertunangan ialah satu komitmen yang belum pasti. ia mungkin berakhir dengan perkahwinan, boleh juga tamat pada kesudahan yang tidak diharapkan."

Sabda Nabi Muhammad s.a.w "rahsiakan pertunangan dan iklankan [maklumkan] tentang perkahwinan." (riwayat Ahmad drpd Abdullah b Zubair Radhiyallahu 'anhu, dan disahihkan oleh al-Albani di dalam Irwa' al-Ghalil)

bile maken aku bace,maken banyak yang ak tak tau pasal tanggungjawab..banyak yang perlu difikirkan.perjalan untuk sehidup semati sampai akhir hayat.banyak la lagi aku nak crite.tapi crita NABIL FIKIRLAH SENDIRI da start lak.


p/s:duli ape korg nak ckp ak skema

xoxo
~keCiL~

No comments: